Naar hoofdinhoud Naar hoofdnavigatie
  • Home
  • Contact
  • Locaties
  • Veelgestelde vragen
  • Home
  • Contact
  • Locaties
  • Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

  • Maakt het voor Verpleeghuiszorg Thuis uit waar ik woon?

    Verpleeghuiszorg Thuis en deze website richten zich op Amsterdam en omgeving. Er wordt hard gewerkt om ervoor te zorgen dat iedereen in Amsterdam er gebruik van kan maken. Maar helaas is het nog niet zover. Op deze kaart ziet u waar al teams actief zijn. En wilt u Verpleeghuiszorg Thuis, maar woont u buiten Amsterdam, neemt u dan contact op met een zorgleverancier bij u in de buurt.

  • Hoeveel zorg kan ik krijgen via Verpleeghuiszorg Thuis?

    Welke zorg en het aantal uren zorg u krijgt, wordt in overleg met u en uw betrokkenen afgestemd op uw situatie.

  • Heb ik een indicatie nodig voor Verpleeghuiszorg Thuis?

    Ja, Verpleeghuiszorg Thuis valt onder de Wet langdurige zorg (Wlz). U hebt daarom een indicatie nodig van het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ). U kunt deze indicatie aanvragen op www.ciz.nl/aanvraag-doen. U kunt ook een familielid vragen om het voor u te doen, of de zorgorganisatie waar u Verpleeghuiszorg Thuis van gaat krijgen of uw huisarts.

  • Geldt er een eigen bijdrage voor Verpleeghuiszorg Thuis?

    Ja, u betaalt een eigen bijdrage. Hoeveel u moet betalen hangt af van uw inkomen. U kunt de hoogte van uw eigen bijdrage (laten) berekenen op de site van het Centraal Administratiekantoor, www.hetcak.nl/rekenhulp. Of u belt met 0800-0087.

  • Kom ik in aanmerking voor Verpleeghuiszorg Thuis?

    Als u beschikt over een indicatie voor de Wet langdurige zorg, kunt u Verpleeghuiszorg Thuis krijgen. Maar daarnaast telt ook de veiligheid van uw situatie mee. Als u ernstig dwaalgedrag vertoont of een gevaar bent voor uzelf kan het zijn dat Verpleeghuiszorg Thuis voor u niet geschikt is.

    Hebt u geen Wlz-indicatie dan kunt u deze aanvragen op www.ciz.nl/aanvraag-doen. U kunt ook een familielid vragen om het voor u te doen, of de zorgorganisatie waar u Verpleeghuiszorg Thuis van gaat krijgen of uw huisarts.

  • Kan ik mijn huishoudelijke hulp houden?

    Huishoudelijke hulp is een vast onderdeel van Verpleeghuiszorg Thuis. In overleg met wijkverpleegkundige kan besproken worden of u uw vaste huishoudelijke hulp kunt houden.

  • Wat is het verschil tussen Verpleeghuiszorg Thuis en Modulair Pakket Thuis?

    Bij een Modulair Pakket Thuis (MPT) wordt niet het volledige pakket aan zorg geleverd of er zijn meerdere zorgverleners bij uw zorg betrokken.

  • Kan ik Verpleeghuiszorg Thuis ook krijgen met een persoonsgebonden budget?

    Nee, dat is niet mogelijk met een persoonsgebonden budget (pgb).

  • Verpleeghuiszorg Thuis voorziet ook in maaltijden. Hoe is dat geregeld?

    Maaltijden zijn een vast onderdeel van Verpleeghuiszorg Thuis. In de meeste situaties biedt de zorgaanbieder een vergoeding voor de maaltijden.

  • Hoe is de zorg op onvoorziene momenten georganiseerd?

    Met Verpleeghuiszorg Thuis kunt u gebruikmaken van personenalarmering. Via de alarmknop kunt u dan op elk moment contact maken met de centrale en als het nodig is komt er dan een zorgverlener bij u langs.

  • Wat houdt het vervoer binnen Verpleeghuiszorg Thuis in?

    De manier waarop vervoer is georganiseerd verschilt per deelnemende zorgorganisatie. Er zijn diverse mogelijkheden en regelingen voor vervoer van en naar bijvoorbeeld uw dagbesteding, de dokter of het ziekenhuis. En waar mogelijk maken we ook een uitstapje met u.

  • Wordt de pedicure ook door Verpleeghuiszorg Thuis geleverd?

    De pedicure valt niet onder Verpleeghuiszorg Thuis, maar kan wel vergoed worden uit uw zorgverzekering. Dit kunt u nakijken in uw zorgverzekeringspolis.

HomeVeelgestelde vragen

Footer Navigatie

  • Privacy Statement
  • Veelgestelde vragen
  • Cookies

© 2022 Verpleeghuiszorg Thuis | Ontwikkeling door Control F5